Veelgestelde vragen

Kunt u het antwoord op een vraag niet vinden, laat het ons weten via info@wandelnet.nl.


Routes

Donateurs
Inloggen
Webwinkel
Nieuwsbrief

Routes

  1. Hoe plan ik zelf een route?
    Op dit moment werken wij nog hard aan de ontwikkeling van één geïntegreerde planner waarmee je zowel over wandelnetwerken, over het netwerk Lange-Afstand-Wandelpaden of geheel vrij over de wandelpaden kunt plannen.

    Ga naar de routeplanner en kies voor een van de beschikbare planners:
    - 'vrij plannen'
    - Knooppuntenplanner (wandelnetwerken)' en klik op 'Rondleiding'.
    Daar krijg je uitleg over de planner. Als je klaar bent met plannen kun je de route downloaden als GPX- of PDF-bestand.

  2. Hoe vind ik een route?
    Klik op de homepage van Wandelnet op de rode button 'Zoek een route' en zoek op plaatsnaam of routenaam. Je kunt evt. ook filteren op type route en aantal kilometers. Naast het kaartje verschijnen alle beschikbare routes.

  3. Hoe download ik een route?
    Ga naar het betreffende traject en klik op 'Download GPS', 'Download route (PDF) of 'Download kaart (PDF) bovenaan de pagina. Je kunt nu het GPX-bestand opslaan. In het geval van de PDF verschijnt er een nieuw scherm met een overzichtskaart van de route. Deze kunt u opslaan of uitprinten. Het is ook mogelijk een route direct in de app te openen en te downloaden. Op termijn zal er bij elke route ook een beschrijving beschikbaar zijn.

  4. Hoe kan ik een GPX-bestand gebruiken op mijn smartphone?
    Het is met de app van Wandelnetniet perse nodig om een gpx te downloaden, je kunt ze ook opzoeken in de app en downloaden voor offline gebruik. Wil je liever een andere app gebruiken dan kun je kiezen om het gpx-bestand te downloaden.
    Om het gedownloade GPX-bestand op uw telefoon te gebruiken heb je een app nodig die het bestand kan ‘lezen’. Dit kan bijvoorbeeld met apps zoals GPS Hiker, Topo GPS (fijne, app maar wel betaald), Google Earth, Viewranger of Locus Map Free. Je kunt het beste meerdere apps uitproberen om te zien welke app je bevalt. In deze app kun je dan de GPX-file laden; de route wordt dan op de kaart getekend. Er zijn een paar GPX-types beschikbaar. Over het algemeen kun je met het standaard GPX-bestand uit de voeten. Voor Google Earth bestaat er wel een geoptimaliseerd bestand dat je kunt kiezen. Ook voor Garmin- of TomTom-toestellen zijn er specifieke GPX-bestanden beschikbaar, wat echter niet wil zeggen dat je de andere niet kunt gebruiken. Elke app werkt weer anders en de mogelijkheden verschillen per app, maar meestal is er een functie in de app om een GPX-bestand te importeren. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de betreffende app of google. Je kunt ervoor kiezen om het GPX-bestand op je telefoon te downloaden of het over te zetten van je computer naar je telefoon. Soms kan dit via de website van de app (met inlogaccount kunnen gegevens doorgezet worden naar jouw app), soms is het handiger door je telefoon te verbinden met je computer. Dit hangt af van de gebruikte toepassing, je telefoontype en persoonlijke voorkeur.

  5. Heeft Wandelnet ook een app?
    Ja, deze is te downloaden in de Appstore of GooglePlay. Met de app kun je alle routes bekijken en downloaden, maar ook eigen geplande routes inladen en wandelen. De route kan in één richting gedownload worden. Op de routelijn zie je tijdens je wandeling waar je je bevindt (hiervoor is het nodig dat je gps hebt aanstaan). Ook geeft de app instructies bij bijv. een alternatieve route en word je op de hoogte gebracht wanneer je een bezienswaardigheid (POI) passeert. 

  6. Waar vind ik NS-wandelingen?
    Hier vind je alles over NS-wandelingen.

  7. Ik heb een klacht over een route. Hoe kan ik dit doorgeven?
    Wanneer je een markering op de route mist, een fout in de routebeschrijving ziet of een blokkade op het pad constateert, dan kun je dit doorgeven via het Meldpunt Wandelen. Deze site stuurt de melding direct door naar de betreffende padcoördinator, die vervolgens een markeerder op pad stuurt om de melding te bekijken. Als de wijziging essentieel is, geeft de padcoördinator dit door aan Wandelnet waarna het op de site bij Meldingen & wijzigingen wordt geplaatst.

  8. Waar vind ik overnachtingsadressen langs routes?
    Op dit moment kan je op onze site nog geen overnachtingsadressen vinden. Wij raden je aan om via Google te zoeken.

  9. Waar vind ik de stempelposten op het Elfstedenpad en waar lever ik mijn ingevulde controle-/stempelkaart uit de gids in?
    Via deze link kom je op de pagina waar de stempelposten vermeld staan: Stempelposten Elfstedenpad.
    Uw ingevulde controle-/stempelkaart kunt u verzenden naar info@wandelnet.nl of Postbus 846, 3800 AV Amersfoort.

Naar boven

Donateurs

  1. Ik wil graag donateur van Wandelnet worden. Hoe kan ik me aanmelden?
    Dat kan op de pagina Word donateur. Alvast bedankt voor je belangstelling!

  2. Wat ontvang ik voor mijn donateurschap?
    Bij een jaarlijkse automatische incasso vanaf € 25,- ontvang je in dit jubileumjaar de nieuwe wandelgids van het Hanzestedenpad cadeau. Bovendien ontvang je bij een donatie vanaf € 20,- het wit-rode ambassadeursspeldje en 10% korting in de webwinkel. Deze korting wordt automatisch verrekend. Bij het aangaan van een donateurschap wordt automatisch een account aangemaakt voor de website, dit kan je vrijwillig activeren om gebruik te maken van uw donateursvoordeel in de webwinkel.

  3. Hoe kan ik mijn donateurschap opzeggen?
    Je kunt te allen tijde je donateurschap weer opzeggen. Stuur hiervoor een e-mail naar info@wandelnet.nl.

Naar boven

Inloggen

Het is niet meer nodig om in te loggen voor het downloaden en printen van routes of voor het opslaan van routes. Inloggen is met name relevant voor donateurs (in verband met de korting), vrijwilligers en Wandelaars Welkom adressen.

  1. Hoe kan ik inloggen?
    Klik daarvoor op de button ‘Inloggen’ in de rechterbovenhoek en vul je e-mailadres en wachtwoord in.

  2. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
    Ga naar 'Inloggen' en klik op 'Wachtwoord vergeten'. De rest wijst voor zich.

Naar boven

Webwinkel

  1. Ik ben donateur, maar ik zie geen korting bij een bestelling. Wat nu?
    De korting is pas zichtbaar bij het afrekenen. Is dat niet het geval, neem dan contact met ons op: info@wandelnet.nl

  2. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
    Als je op werkdagen voor 15.00 uur je bestelling plaatst, wordt deze dezelfde dag nog verzonden.

Naar boven

Nieuwsbrief

  1. Hoe kan ik de nieuwsbrief Lopende Zaken van Wandelnet ontvangen?
    Ga naar Nieuwsbrief ontvangen en vul je gegevens in. We wensen je veel leesplezier!

  2. Kan ik de nieuwsbrief ook op papier ontvangen?
    Dat is mogelijk, maar alleen als je donateur bent van Wandelnet. Stuur hiervoor een verzoek naar ons algemene e-mailadres: info@wandelnet.nl

Naar boven